Zakelijke storytelling

Alles is communicatie. Want alles wat je zegt, schrijft en doet, communiceert. Alles is storytelling.
Of je een nieuwsbrief verstuurt, een post plaatst op social media, een presentatie houdt of nieuwe plannen maakt, draag je daarmee het DNA van de organisatie uit? Welk (impliciet) verhaal vertel je?

Storytelling begint bij luisteren
Je zou kunnen zeggen dat je communicatie in de breedste zin des woords de lakmoesproef is voor wie je zegt te zijn. Daarom zijn de verhalen van echte mensen en echte situaties in je organisaties ongelooflijk waardevol. Daar kun je van leren, ze laten zien waar de pijnpunten zitten en zijn de beste reclame (als je er goed mee omgaat). Storytelling vraagt om een open blik en een luisterend oor, dan hoor je de echte verhalen!

Ik teken ze graag op en help ze je in te zetten om ervan te leren, trots en saamhorigheid te vergroten en te inspireren.

Complexe tekst
Ook beleef ik ontzettend veel plezier aan het schrijven van verhalen en teksten Рof dat nu een fictief verhaal is, teksten voor een nieuwsbrief of een artikel. Ook het het redigeren van teksten vind ik leuk. Vooral als er een uitdaging in zit; het moet bijvoorbeeld een korte, maar complete tekst worden of complexe zaken moeten helder worden uitgelegd. Ik schrijf graag voor je!

 

Stuur een appje, waag een belletje of tik een berichtje als je meer wilt weten. Tot snel!