Zakelijke teksten & storytelling

Zakelijke teksten laten schrijven door een tekstschrijver neemt je veel werk uit handen. En je teksten worden er beter van, want goede teksten schrijven is een vak. Of het nu gaat om een brief naar klanten, de maandelijkse nieuwsbrief, een interview of een post op social media. Iedere tekst heeft zijn eigen ritme en regels.

Zakelijke teksten schrijven en redigeren

Ik beleef ontzettend veel plezier aan het schrijven van uiteenlopende zakelijke teksten – zoals teksten voor een nieuwsbrief, een artikel met een interview, webteksten of berichten voor social media. Ook het redigeren van teksten vind ik leuk. Vooral als er een uitdaging in zit; het moet bijvoorbeeld een korte, maar complete tekst worden of complexe zaken moeten helder worden uitgelegd. Van een gewoon goede, degelijke tekst een echt aansprekende tekst maken. Een tekst die wél gelezen wordt. Daar word ik blij van. Ik schrijf graag voor je!

Storytelling

Mijn zakelijke teksten zijn warm en persoonlijk. Ze zijn prettig leesbaar en helder. Weet je hoe dat komt? Ten eerste omdat ik ervan houd om echte verhalen te verwerken in mijn teksten. De verhalen die in jouw organisatie leven. Storytelling dus. Door zulke verhalen te vertellen komt een tekst tot leven – en daarmee jouw bedoeling met de tekst.

De tweede reden is dat ik geen genoegen neem met een zin die mooi of logisch klinkt. De lezer moet direct begríjpen wat zo’n zin zegt. En dat betekent dat je verder moet kijken dan je neus lang is. Daarom vraag ik door, ik vraag naar voorbeelden (dan zijn we weer aanbeland bij storytelling), want ik wil weten wat je bedoelt. Alleen dan kan ik je boodschap goed overbrengen.

DNA

Alles is communicatie – gedrag, teksten, presentaties, bedrijfskleding, noem maar op. Die communicatie laat zien wie jij bent en wat je belangrijk vindt – als het goed is, komt je DNA tot uitdrukking in je communicatie. Je DNA is de basis van wat je doet. Hoe je met elkaar omgaat, welke mensen je aanneemt, met wie je een samenwerking aangaat en waar je ja tegen zegt. Het geeft focus en richting en vergroot je herkenbaarheid. Als alles wat je doet en zegt, klopt met het bedrijfs-DNA, dan vergroot je je geloofwaardigheid en gunfactor. Een goede tekst past in toon en inhoud bij het DNA van je bedrijf of organisatie. 

Iedere zakelijke tekst verdient aandacht, omdat de ontvangers van die tekst belangrijk zijn voor je. Logisch dus om zorg aan je teksten te besteden. Ik help je daar graag bij.

 

Stuur een appje, waag een belletje of tik een berichtje als je meer wilt weten. Ik maak graag een offerte. Tot snel!